Euroopan kiviainesjärjestö UEPG palkitsi Rudus-turvapuiston

ke jouluk. 18 11:35:00 2013

Rudus palkittiin kerran kolmessa vuodessa järjestettävässä Euroopan kiviainesjärjestö UEPG:n Kestävän kehityksen –kilpailussa Brysselissä. Rudus-turvapuisto voitti ensimmäisen palkinnon työturvallisuussarjassa, perusteluina: ”Rudus-turvapuisto on esimerkillinen ja poikkeuksellisen innostava aloite työturvallisuuden parantamiseksi”. Kyseinen palkinto jaettiin nyt ensimmäistä kertaa Suomeen.

Palkintojenjakotilaisuus järjestettiin Brysselissä 27.11.2013. Tilaisuutta emännöi Sirpa Hertell (EPP), EU:n alueiden komitean jäsen. Palkintojen saajien lisäksi, tilaisuuteen osallistui mm. Euroopan komission jäseniä sekä Euroopan parlamentin edustajia.

Euroopan kiviainesteollisuus haluaa edistää toiminnassaan kestävän kehityksen periaatteita. Sitoutumista osoittaakseen, alan yritysten eurooppalainen kattojärjestö UEPG jakaa joka kolmas vuosi kestävän kehityksen palkintoja innostaville ja edistyksellisille hankkeille. Palkitsemisen tavoitteena on levittää hyviä, kestävää kehitystä tukevia käytäntöjä ympäri Euroopan. Tänä vuonna kilpailuun osallistui 14 maasta 52 esitystä.

Muut Rudukselle myönnetyt turvallisuuspalkinnot ja –tunnustukset, syksy 2013:

• Turvallisuusteko 2013 (Talonrakennusteollisuus ry)
  • Jorma Saari –palkinto (Nolla tapaturmaa -foorumi)
  • MANK Tömppä 2013 (Maanrakennusalan Neuvottelukunta MANK ry)

Rudus-turvapuisto

Vuonna 2009 perustettu Rudus-turvapuisto sijaitsee Espoon Ämmässuolla ja siellä käy vuosittain yli 7000 henkilöä kouluttautumassa turvallisiin työskentelytapoihin. http://www.rudus.fi/turvapuisto

Lisätietoja: Rudus Oy,työturvallisuuspäällikkö Kari Lohva, puh. 050 406 1508, kari.lohva@rudus.fi