Tutustu Ruduksen pihakiviin OmaPiha–messuilla Helsingin Messukeskuksessa 3. - 6.4.2014

ke huhtik. 02 11:45:00 2014

Ruduksen pihakivet ovat esillä useilla osastoilla OmaPiha–messuilla Helsingin Messukeskuksessa 3. - 6.4.2014. Ruduksen omalla osastolla numero 6f99 kävijöille on tarjolla kolme erilaista piharatkaisua: Metsäpuutarha, Moderni puutarha ja Värikäs puutarha.

Louhikivet Metsäpuutarhassa

Luonnonläheisessä Metsäpuutarhassa kiveys on tehty Ruduksen uutuudesta, Louhikivestä. Louhikiven elävä pinta on aivan uudentyylinen Suomessa. Kiveyksen voimakkaasti profiloitu pinta on louhemainen ja mukautuu siten sulavasti ympäröivään luontoon.  Pinnan profilointi tuo hienosti esiin valon ja varjon leikin. Louhikivi sopii erinomaisesti vaikkapa talojen seinustoille korvaamaan seulanpääkiveyksiä.

Moderni puutarha rakentuu Roomalaisista kivistä

Moderni puutarha muodostuu suorista linjoista mustan, harmaan ja valkoisen eri sävyissä. Kiveys on tehty Roomalaisista kivistä. Tunnelmaa luovat kivien eri koko, väri ja pintakäsittely.

Napoli-kivet sopivat Värikkääseen puutarhaan ja kotipihoihin

Värikkään puutarhan tunnelma syntyy värikkäistä kukista ja kalusteista. Rentoa ilmettä täydentävät Ruduksen kivisarjoihin kuuluvat Napoli-kivet. Kivisarjoilla saadaan aikaan elävä ladonta ja ne sopivat hyvin myös kotipihoille. Osastolla olevat istutusaltaat on tehty Muurikko-muurikivistä, jotka taipuu mainiosti niin suoriin kuin pyöreisiin muotoihin.

Ruduksen pihakiviä on käytetty myös muiden näyttelyasettajien osastoilla

Ruduksen pihakiviä on myös Garden Party –yleiskoristelualueella, jossa Paasikko-muurikivistä tehty muuri reunustaa Weber Grill Academyä ja Muurikko-muurikivistä tehty muuri Aistipuutarhaa. Puutarhaetsivien osaston 7h51 oleskelualueen päällysteenä ovat Verona-kivet ja Kalastajan puutarhan askellaattoina toimivat Paasikkomuurin kansikivet.  Suomen Kivipihan osastolla 6K106 kiveykset muodostuvat Tosca-laatoista sekä Vallikko-muurista.  Huone1 ja Villa Gardenin yhteisosastolla 7m28 on Ruduksen Louhikivien lisäksi Paasikko-muurikiviä.  Tältä osastolta saa myös suunnitteluvinkkejä pihan suunnitteluun. Piiraisen Viherpalvelun osastolla 7e58 voi nähdä Aitakivistä tehdyn muurin valaistuna uusilla Rudus Aitakivi -valaisimilla.

RudusPiha Facebook -sivut on avattu

Piharakentamisesta, pihakivistä ja puutarhasta kiinnostuneiden kohtauspaikka RudusPiha Facebook –sivut on avattu: www.facebook.com/RudusPiha

Pihakivet ja muut rakennusmateriaalit pihalle

Rudus on valmistanut teollisesti betonisia pihakiviä jo 40 vuotta. Lisätietoa Ruduksen laajasta pihakivivalikoimasta saat verkkosivuiltamme: http://www.rudus.fi/tuotteet/pihakivituotteet