Kivikauppias Risto Kettusesta Kivenpyörittäjä 2014

to toukok. 22 17:30:00 2014

Espoolainen kivikauppias Risto Kettunen on valittu Vuoden 2014 Kivenpyörittäjäksi. Kivenpyörittäjäksi valitaan vuosittain henkilö, joka on edistänyt ympäristörakentamista Suomessa. Kivenpyörittäjä on valittu vuodesta 2001. Valinnan tekee Rudus Oy. Kivenpyörittäjän valinnalla halutaan tuoda esiin ammattitaitoista ja laadukasta ympäristörakentamista.

Risto Kettunen on kokenut ympäristörakentamisen ammattilainen. Hän toimi betoniteollisuuden palveluksessa lähes 30 vuotta eri tehtävissä ennen ryhtymistään yrittäjäksi.

Vuonna 2002 Risto Kettunen perusti puutarhan rakentamiseen ja koristeluun tarkoitettujen pihakivien erikoismyymälän, Kivikopla Oy:n. Kivien lisäksi Kivikopla tarjoaa myös muita pihanrakennustarvikkeita.

– Huomasin, että pihanrakentajien on joskus hankalaa hankkia haluamiaan tarvikkeita eri toimittajilta. Halusin perustaa myymälän, josta asiakas saa kaikki pihan tuotteet samasta paikasta, Risto Kettunen kertoo.

Kivikoplan valikoimissa on edustettuina kaikkien suurempien valmistajien tuotteet. Myynnissä olevien tuotteiden nimikkeitä on reilusti yli tuhat, varastossakin yli kahdeksansataa.

Kivikoplan asiakkaista noin 75 prosenttia on viherrakentamisen yrityksiä, neljännes yksityisiä henkilöitä. Tosin urakoitsijoiden tekemistä pihoista noin neljännes tehdään yksityisille tilaajille.

Risto Kettunen on alalla arvostettu ammattilainen, jolla on myönteinen palveluasenne ja aidosti asiakaslähtöinen ote työhön.

Kettusen mukaan pelkillä tuotteilla ei saada aikaiseksi hyvää pihaa tai viherympäristöä. – Ammattitaitoinen suunnittelu on kaiken perusta.

Lisätietoja: Rudus Oy Betonituotteet, Pirkko Merisalo, markkinointipäällikkö Maisematuotteetp. 040 534 2577, pirkko.merisalo@rudus.fi