Rudus mukana Suomen luonnon päivän tapahtumissa

to elok. 28 10:55:00 2014

Rudus Oy osallistuu Suomen luonnon päivään järjestämällä neljällä toimipisteellään Oulussa, Porvoossa, Tampereella ja Ylöjärvellä erilaisia luontoon liittyviä tapahtumia 29.-30.8.2014. Tilaisuudet ovat avoinna kaikille. Alla tapahtumat toimipisteittäin.

Korvenkylän tuotantoalue, Soramäentie 31, Oulu

Oulussa tutustutaan tuotantoalueelle muotoiltuun törmäpääskyrinteeseen.Tilaisuus järjestetään perjantaina 29.8.2014 klo 14-16, kokoontuminen toimistorakennuksen edessä klo 14. Yhteyshenkilöt: Jarkko Peräaho p. 044 364 1654 ja Martti Mikkonen p.040 837 7379.

Sandhöjdenin sora-alue, Pitkämalmintie 85, Porvoo

Opastettu kierros soranottoalueeseen ja sen luontoarvoihin. Soranottoalueelle on muodostunut soranoton seurauksena kirkasvetiset lammet. Soranottoalueelta kuljetetaan hiekkajaaloilla soraa meriteitse Helsingin Jätkäsaaren betonitehtaalle. Opastetulla kierroksella esitellään myös hiekan jalostusta. Tilaisuus järjestetään perjantaina 29.8.2014 klo 14-16, kokoontuminen pysäköintialueella klo 14. Yhteyshenkilö: Per-Anders Lindert p. 0400 422 324.

Myllypuron betonituotetehdas, Teollisuustie 23, Tampere

Tuoteryhmäpäällikkö Timo Syrjä kertoo tehdasalueella kuluvan kesän sekä aiempien vuosien aikana pesineistä linnuista. Tilaisuus järjestetään perjantaina 29.8.2014 klo 17-19, kokoontuminen toimistorakennuksen edessä klo 17. Yhteyshenkilö: Timo Syrjä p. 0400 541 960.

Takamaan kalliolouhos, Röhköntie 106, Ylöjärvi

Suomen luonnonpäivänä vietetään myös geologian päivää. Geologi Pasi Niskanen kertoo Takamaan kalliolouhoksen geologiasta ja tuotantopäällikkö Simo Viita-aho esittelee alustavia suunnitelmia alueen luonnon monimuotoisuutta huomioivaan maisemointiin liittyen. Samalla on mahdollisuus tutustua tuotantokäytössä olevaan louhosalueeseen. Tilaisuus järjestetään lauantaina 30.8.2014 klo 12-14, kokoontuminen alueen portilla klo 12. Yhteyshenkilö: Simo Viita-aho p. 040 549 3187.

Osana Ruduksen ympäristövastuullista toimintaa on LUMO-ohjelma, jonka tavoitteena on tehdä luonnon monimuotoisuutta lisääviä ja turvaavia toimenpiteitä soranotto- ja tuotantoalueilla. Ouluun tehty törmäpääskyrinne on esimerkki luonnon monimuotoisuutta edistävästä toiminnasta. RudusLumo–facebook -sivuilla kerrotaan ajankohtaisista aiheista liittyen ympäristöon sekä LUMO-toimenpiteisiin.

www.rudus.fi

www.facebook.com/RudusLumo

www.twitter.com/RudusLumo

Valtakunnallista Suomen luonnon päivää vietetään lauantaina 30.8.2014. www.suomenluonnonpaiva.fi