Rudus toimittaa 130 000 kuutiota betonia Helsingin Kalasatamaan

ti kesäk. 02 09:00:00 2015

SRV ja Rudus ovat sopineet valmisbetonin toimituksista Helsingin Kalasataman keskuksen eli REDIn ensimmäisen vaiheen rakentamiseen. Rudus toimittaa vuosina 2015–2018 yhteensä 130 000 kuutiota valmisbetonia REDIn työmaille.

– Tässä ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan kauppakeskus, pysäköintitilat sekä julkisia tiloja. Ensimmäinen vaihe on noin puolet Redin kokonaisuudesta, projektijohtaja Markku Muhonen SRV:ltä kertoo.

REDIn tornitaloalueelle rakennetaan Suomen korkein asuinrakennus sekä Helsingin kantakaupungin suurin kauppakeskus. Kaikkiaan  REDIin tulee kuusi asuintornia, yksi toimisto- ja yksi hotellitorni. Korkeimmat tornit ovat 132-metrisiä.

Ensimmäisen vaiheen valmisbetonit toimittaa Rudus valmisbetoni Etelä-Suomi. Näin mittava toimitus tuo työllisyyttä hyvin sekä Ruduksen Etelä-Suomen betonitehtaille että raaka-ainetoimittajille. Kauppa on samalla volyymiltään uusi ennätys alueyksikölle, vanha ennätys oli Kampin kauppakeskukseen toimitetut 81 000 kuutiota betonia.

Kauppakeskus avataan kokonaisuudessaan 2018, ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan alueelle arviolta 2018 ja koko REDI valmistuu 2022 mennessä.

Aluejohtaja Ville Routama, 020 447 7210, ville.routama@rudus.fi

Myyntipäällikkö Petri Kuutti, 020 447 7334, petri.kuutti@rudus.fi