Rudus käynnisti Elpo-talotekniikkaelementtien tuotannon Viipurissa

to helmik. 25 10:00:00 2016

Rudus Oy on käynnistänyt Elpo-talotekniikkaelementtien tuotannon Viipurissa. Ruduksen Kotkan betonituotetehtaalta on viety Elpo-elementtejä Venäjälle jo yli kymmenen vuoden ajan. Viennin määrä on ollut merkittävää.

– Voimme nyt palvella venäläistä asiakaskuntaa tehokkaammin, kun meillä on paikallista tuotantoa lähempänä sikäläisiä rakennustyömaita. Samalla Kotkan tehtaan toimintaan saadaan lisää joustavuutta, jolla parannetaan suomalaisten asiakkaiden palvelua, toteaa tuoteryhmäjohtaja Kimmo Leimola Rudukselta.

Elpo-talotekniikkaelementti on tehdasvalmis kerrostalon LVIS-nousuputkistoelementti. Elementtiin voidaan sijoittaa kaikki rakennuksissa tarvittavat vesijohdot, lämpöjohdot, viemärit, ilmanvaihtokanavat sekä putkitukset sähkö- ja tietoliikennekaapeleita varten. Betonirunkoon valettu elementti nostetaan työmaalla kerroksittain paikoilleen.

Elpo-talotekniikkaelementtien käyttö vähentää sekä työ- että materiaalikustannuksia sekä lisää myytäviä asuinneliöitä.

Elpo-elementtejä on valmistettu Suomessa yli 30 vuotta. Kotkan tehtaalta elementtejä toimitetaan kaikkialle Suomeen.

Kuvateksti:

Elpo-talotekniikkaelementtejä valmistetaan nyt myös Viipurissa. Näissä kuvissa Elpo-elementtejä asennetaan Skanska Talonrakennus Oy:n työmaalla Helsingin Lauttasaaressa.

Tuoteryhmäjohtaja Kimmo Leimola

Rudus Oy, Betonituotteet, Talotekniikkaelementit