Rudus Oy toimittaa länsimetron Matinkylä–Kivenlahti -osuuden tukimuuri- ja kanavaelementit

pe lokak. 07 13:30:00 2016

Rudus Oy ja Länsimetro Oy ovat sopineet Ruduksen toimittavan betoniset tukimuuri- ja kanavaelementit länsimetron Matinkylä-Kivenlahti -tunneliosuudelle. Sopimus allekirjoitettiin 7.10.2016. Tehdyn sopimuksen arvo on 6,7 miljoonaa euroa.

Sopimus käsittää kahden rinnakkaisen tunnelin huolto- ja pelastustason rakentamiseen liittyvät tukimuuri-, kaapelikanava- ja kaivoelementit, teräskaiteet sekä kaapelikanavien kansitoimitukset.

Tunnelien pituus Matinkylä–Kivenlahti -osuudella on yhteensä 14 kilometriä.

Molempien tunnelien reunassa on koko matkan betoninen rakenne, jonka sisällä on muun muassa kaapelikourut. Rakenteen kansi toimii hätäpoistumistienä.

– Länsimetron kakkosvaiheen louhinnat Matinkylä–Kivenlahti -osuudella etenevät suunnitellusti. Louhinnasta on nyt tehtynä yli 40 prosenttia, kertoo Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja Matti Kokkinen.

– Olemme iloisia Länsimetro Oy:n kanssa solmitusta sopimuksesta. Tämä on jatkoa toimivalle yhteistyöllemme Ruoholahti–Matinkylä -osuudella, josta saimme jo hyviä kokemuksia metrotunneleiden elementtirakentamisesta. Uuden sopimuksen myötä pääsemme yhteistyössä Länsimetron Oy:n kanssa toteuttamaan tuotteita juuri asiakkaan tarpeiden mukaan, infratuotteiden tuoteryhmäjohtaja Kimmo Karja Rudukselta toteaa.

Elementtien toimituksiin liittyvät työt alkavat välittömästi urakkaan kuuluvalla suunnittelulla.  Elementtien tuotanto käynnistyy alkuvuodesta 2017.

Kuvateksti

Rudus Oy on sopinut Länsimetro Oy:n kanssa Matinkylä–Kivenlahti -osuuden tukimuuri- ja kanavaelementtien toimittamisesta. Kaupan arvo on 6,7 miljoonaa euroa. Urakkaan liittyvä suunnittelutyö alkaa heti ja elementtien tuotanto käynnistyy alkuvuodesta 2017.

Infratuotteiden tuoteryhmäjohtaja Kimmo Karja

puh 020 447 7434