Rudus jatkaa rakennusalan työturvallisuuden edelläkävijänä

pe syysk. 01 09:37:00 2023

Betoniteollisuuden työturvallisuuskilpailun voitto meni Rudus Oy:n Oulun (Liitintien) betonituotetehtaalle. Palkintoseremoniassa 1.9.2023 kultainen kypärä asetettiin tehdaspäällikkö Jussi Sieversin päähän.
– Upea tunnustus työturvallisuuden eteen tehdystä työstä tehtaallamme. Tämä innostaa varmuudella jatkamaan ponnisteluja hyvän yhteisen asian eteen. Kiitos kuuluu koko henkilökunnalle, Sievers iloitsee.

Voittajatehtaan menestymisen taustalla useita tekijöitä

Kilpailun tuomariston perusteluissa voitto oli useamman tekijän summa. Työturvallisuudella on ollut keskeinen rooli tehtaan toimintaa kehitettäessä. Tehtaassa on panostettu mittavasti muun muassa pölyntorjuntaan ja työergonomiaan. Pakkauslinjalle on esimerkiksi investoitu kevennin, jolla pyritään vähentämään työn fyysistä kuormittavuutta. Myös tehtaan piha-alueen liikennevirrat – yksityisasiakkaat, työntekijät, raaka-ainetoimitukset ja raskas varastonhoitoliikenne – on saatu eriytettyä toisistaan mallikelpoisesti suoja-aidoin, opastein ja kulkuväyliin tehdyin selkein maalausmerkinnöin. Tehtaalla vieraillessa välittyy avoin toimintakulttuuri ja matalan kynnyksen viestiminen tehtaan johdon ja työntekijöiden välillä erilaisista työturvallisuuteen liittyvistä huomioista. Tehtaalla tiedostetaan selkeästi, missä ollaan hyviä työturvallisuuden suhteen, ja missä on vielä kehittämisen tarpeita.

– Menestyminen kilpailussa on meille osoitus sitoutumisestamme yhteisiin turvallisuustavoitteisiin ja tämä vaatii aina koko porukan tuen, avun ja omistautumisen asialle, kertoo Rudus Oy:n toimialajohtaja Kimmo Karja
– Työturvallisuus osana vastuullisuutta on Ruduksessa numero yksi ja haluamme työntekijämme terveinä kotiin joka päivä. Rudus on pitänyt paikkansa rakennusalan työturvallisuuden edelläkävijänä ja tällä turvallisella tiellä aiomme jatkaa tulevaisuudessakin, Karja tiivistää.

Rudus menestyi myös nyt käydyn kilpailun valmisbetonisarjassa, jonka voitti Konalan valmisbetonitehdas. Tuotesarjassa eniten suoriutumistaan paransi koko kilpailun voittanut Oulun betonituotetehdas.

Lue koko uutinen Rudus Prosta >

Rudus Oy, toimialajohtaja Kimmo Karja, kimmo.karja(at)rudus.fi, 050 405 9958