Pohjoisen luontomaiseman ilmentäjä - pihakiviuutuus Luotokivi

ti maalisk. 27 10:00:00 2018

Pihakiviuutuus Luotokivi sopii suomalaiseen maisemaan; murtuneet jäälautat ja rosoiset kallion halkeamat piirtyvät ilmeikkään Luotokiven pintaan. Luotokivi sopii luontevasti mökkimaisemaan, mutta se on helppo kuvitella myös urbaaniin kaupunkiympäristöön, mihin se tuo henkäyksen luonnollisuutta ja kiireettömyyttä.

Betoninen Luotokivi on helppo ja nopea asentaa. Toimitettavan kivilavan sisältämät kaikki peruskivet ovat identtisen kokoisia. Luotokiven vaihteleva ilme muodostuu peruskivien erilaisista pintakuvioista. Säännönmukainen ladontamalli helpottaa asentamista. Luotokiveä on saatavilla seuraavissa väreissä: hiili, mustaharmaa sekä hehku (punaruskea).

Peruskivien lisäksi toimituslava sisältää myös kolmea erilaista päätykiveä. Päätykivien avulla kiveyksen kaksi reunaa voidaan latoa suoraksi leikkaamatta kiviä. 80 mm paksu pihakivi on monikäyttöinen, ja se kestää raskaan liikenteen sekä koneellisen kunnossapidon.

Luotokivi-kuvat aineistopankista >

Tutustu Luotokivi ladonta- ja asennusohjeeseen >

Luotokivi-tuotekorttiin >

Ruduksen pihakivivalikoiman helmet koettavissa Kevätmessuilla Helsingissä ja Tampereella

Tänä vuonna Helsingin kevätmessujen teemana on sadunomaiset ideapuutarhat. Yleiskoristelualueen puutarhoissa seikkaillaan Liisa Ihmemaassa –sadun tunnelmissa. Tiedossa on upeaa kukkaloistoa, rentoa puutarhasisustamista, elämyksellisiä ideoita ja uusia pihatuotteita.

Ruduksen osaston merellisessä tunnelmassa voi tutustua pihakiviuutuuteen Luotokiveen. Kontrastina ilmeikkäälle Luotokivelle on viime vuonna markkinoille tullut moderni kivisarja Piano. Ruduksen osasto jatkuu sulavasti Rainset Oy:n osastoon, missä on tarjolla viherrakentamisen osaamista.

Helsingin Kevätmessujen yleiskoristelualueen on suunnitellut Puutarhaetsivät Oy ja sen toteuttaa Rainset Oy yhdessä Työtehoseuran aikuisopiskelijoiden, Lyhty ry:n, sekä Messukeskuksen kanssa. Ruduksen osasto sijaitsee aivan ideapuutarhojen vieressä (osasto 6g58).

Tule hakemaan vinkkejä pihaasi ja nappaa mukaan uusi pihakiviesitteemme, hyviä messutarjouksia unohtamatta!

-        Helsingin Kevätmessut 12.-15.4., Messukeskus

-        Tampereen Supermessut 20.–22.4., Tampereen messu- ja urheilukeskus